Duits voor baliemedewerkers
Eerstvolgende datum:
Op aanvraag
In huis
Op aanvraag
Goed kunnen communiceren met Duitse cliënten.
Inleiding
Inleiding

In de cursus wordt je kennis van de Duitse taal opgefrist en uitgebreid. Onder andere gespreksvaardigheden en grammatica komen flink aan bod.

Vakspecifieke woorden en zinnen die je veelvuldig gebruikt, worden in rollenspellen geoefend.

Doelgroep

Baliemedewerkers/Medewerkers Publiekscontacten.

Programma
  • De praktijk aan de balie is in deze training de belangrijkste leidraad
  • Je brengt zelf praktijksituaties in om mee te oefenen
  • De nadruk ligt tijdens de training op een gesprek voeren in een gesprekssimulatie
  • Er wordt aandacht geschonken aan grammatica en uitspraak, waar-bij de geleverde reader als uitgangspunt dient
Belangrijk
Je brengt tijdens de cursus zelf veelvoorkomende gesprekssituaties in waarmee geoefend kan worden. Denk dus voor de training alvast na over deze verschillende voorbeelden.
Resultaat
Je kunt een vraaggesprek houden, informatie geven, beleefdheidsuitingen toepassen, af-spraken maken en tijden doorgeven
Je weet waar je ondersteuning en oefenmateriaal voor grammatica kunt vinden
Je weet efficiënt gebruik te maken van online vertaalmachines op internet
Tot slot kun je compenserende strategieën toepassen en non-verbale middelen inzetten om informatie over te brengen
Cursus
Docent
Katharina Stoll