Medewerkers die bij klanten en bedrijven op bezoek gaan krijgen in steeds meer gevallen met (verbale) agressie te maken.
In deze training leren de deelnemers de situatie juist in te schatten, oog te hebben voor hun eigen rol en zich weerbaarder op te stellen in het contact. Zij leren hoe zij door hun gedrag het gesprek en de situatie in de hand kunnen houden en de veiligheidsrisico’s kunnen beperken.
Voor medewerkers die tijdens bezoeken aan klanten en bedrijven in aanraking komen met emoties en agressief gedrag.
Alle medewerkers en leidinggevenden, van starters tot gevorderden.
In deze training gebruiken wij de OOBA-cyclus als basis voor professioneel werken. De medewerker leert hierbij oplettend te observeren en oog te hebben voor signalen van emotioneel en agressief gedrag. Door een bewuste analyse van het gedrag te maken, kan de medewerker een weloverwogen besluit nemen over welke interventie in de betreffende context het meest van toepassing is. De veiligheid en autonomie voor alle betrokkenen is hierbij het uitgangspunt.
In de training zetten wij kennisclips, filmmateriaal en activerende werkvormen in. Met praktijksimulaties (met een trainingsacteur) oefenen de deelnemers met het hanteren van emoties en agressief gedrag. Tijdens de oefensituaties dagen wij de deelnemers uit om hun vaardigheden te verkennen en te vergroten. Deze werkwijze heeft het hoogste rendement voor de toepassing en borging van het geleerde in de praktijk. Voor de toepassing in de praktijk formuleert de medewerker aandachtspunten en een plan van aanpak.