Schrijf in op eerstvolgend startmoment:
Op aanvraag
Op aanvraag
In huis
Op aanvraag
Andere data en locaties
Laat iedereen zich welkom voelen bij de gemeente. Leer welke rol jij daarin speelt.
circles

We weten allemaal hoe we zelf behandeld willen worden als we iets kopen of met een organisatie bellen. Maar behandelen wij anderen ook zo? Wat doe jij waardoor de ander zich welkom voelt bij jouw gemeente? In deze training word je bewust van het belang van een goede samenwerking met collega’s, jouw interne klanten. Je onderzoekt welke factoren maken dat de externe klant zich welkom voelt bij de gemeente. En je oefent met vaardigheden om een klantgerichte medewerker te zijn.

circles
Doelgroep

Voor leidinggevenden en medewerkers die klantcontact hebben. De training is geschikt voor mensen met een verschillend opleidingsniveau. Bij deze training werken we graag met een heterogene groep zodat ze van en met elkaar leren en om een gemeenschappelijk beeld van hospitality te creëren.

 

Programma
Dag 1 - Hospitality en de interne gast
  • Kennismaking: waarom is hospitality belangrijk?
  • Een gemeenschappelijk beeld
  • Model van organisatiewaarden en persoonlijke waarden
  • Wat is gastvrijheid voor de gemeente?
    • Waardoor voel jij je welkom?
    • Waardoor voelt een bezoeker zich welkom?
    • Wat doe jij/ga jij doen zodat een ander zich welkom voelt?
  • Stellingen over hospitality
  • Aanpak hospitality: de interne gast centraal in 5 stappen
  • Opdracht hospitality
  • Oogst van de dag en huiswerkopdracht
Dag 2 - Hospitality en de externe gast
  • Bespreken huiswerkopdracht
  • Hospitality aanpak: de externe gast centraal in 5 stappen
  • Voorbeelden van gastvrijheid
  • Kennis van etiquette
  • Communiceren met aandacht voor de gast
  • Oefenen van hospitality vaardigheden
  • Oogst van de training
Werkwijze

De training is interactief. Er zijn veel opdrachten en oefeningen die afgewisseld worden met stukjes theorie. De voorbereidingsopdracht en de huiswerkopdracht doe je vanuit het perspectief van je eigen gemeente.

 

In de middag van de tweede dag oefenen we met een trainingsacteur. Meerwaarde van een trainingsacteur is dat je de impact voelt van jouw gedrag op de ander. Je leert je gastvrije gedrag aan te scherpen, waardoor een ander zich welkom voelt.

 

Twee weken na de training ontvangen de deelnemers een foto-impressie met eigen foto’s, foto’s die tijdens de training zijn genomen en aan het eind van de training voorzien zijn van een motto over hospitality.

Resultaat
check
Je weet hoe je ervoor kunt zorgen dat mensen zich welkom voelen en bent je bewust van jouw invloed daarop.
check
Je bent in staat om deze inzichten te vertalen naar de eigen werkomgeving.
check
Je beschikt over de handvatten om hospitality-vaardigheden praktisch toe te passen.
Data en details
< terug naar Opleiding overzichtspagina