Communiceren kunnen we allemaal. Maar is het ook klantgericht? Klantgerichte communicatie past bij een professionele dienstverlener met een monopoliepositie, waarbij de klant ook nog eens terugkomt voor producten met grote impact. In deze training leer je belangrijke vaardigheden om klantgericht te communiceren, met aandacht voor evenwicht tussen de wens van de klant en het belang van de organisatie.
Deze training gaat over de processen die in communicatie plaatsvinden en wat voor invloed jij daarop hebt. Je wordt je bewust van het effect van jouw communicatie op de ander. Je leert technieken om je boodschap aan te laten sluiten op jouw gesprekspartners.
Voor leidinggevenden en medewerkers die klantcontact hebben. De training is geschikt voor mensen met een verschillend opleidingsniveau. Bij deze training werken we graag met een heterogene groep zodat ze van en met elkaar leren.
De training is interactief. Van de deelnemers wordt een actieve houding gevraagd. Omdat er niet met een acteur wordt gewerkt, oefenen de deelnemers met elkaar of met de trainer in een rol. De medewerkers ontvangen tijdens de training een werkboekje. Na afloop ontvangen zij de theorie digitaal per e-mail.