Raad en Daad - 'Meer communicatie'
Opleiding Gemeenten
Schrijf in op eerstvolgend startmoment:
Op aanvraag
Op aanvraag
In huis
Op aanvraag
Andere data en locaties
In een veranderende samenleving.
Inleiding
Inleiding

Tot voor kort konden we volstaan met het zo goed mogelijk informeren van inwoners over wat er gebeurt en gedaan wordt. Dit werkt niet meer. De wereld verandert en jouw raad verandert mee. Er zijn nu andere communicatiestrategieën nodig om in contact te blijven met jouw inwoners.

In deze workshop krijg je inzicht in de belangrijkste maatschappelijke trends zoals het 'glazen huis' en de 'emotiemaatschappij' en kijken we hoe grote bedrijven zoals bijvoorbeeld NS en IKEA hiermee omgaan. Aan het einde van de avond bruis je van de ideeën over nieuwe communicatiemethoden voor jouw raad.

circles
Doelgroep

De trainingen zijn ontwikkeld voor raden en raadsleden. Diverse trainingen kunnen ook interessant zijn voor griffiers en/of griffiemedewerkers of voor collegeleden en gemeentesecretarissen.

Programma
  • Trends en ontwikkelingen in de maatschappij
  • nieuwe communicatiestrategieën
  • een kijkje buiten de deur, hoe spelen bedrijven als de NS en Ikea in op nieuwe trends?
  • hoe doen andere gemeenteraden dat?
  • hoe zou dat er voor mijn gemeenteraad eruit zien?
Resultaat
check
Na het volgen van deze module hebben de deelnemers kennis van de trends en ontwikkelingen in een maatschappij die snel aan het veranderen is. Ook weten zij welke manier van communiceren het beste hierbij past.
check
De gemeenteraad kan immers niet meer volstaan met het (laten) plaatsen van informatie op de website van de gemeente of van de fractie. Inwoners willen tegenwoordig meepraten, hebben een mening en willen alles weten.
Data en details
< terug naar Opleiding overzichtspagina