Opleiding frontofficemedewerker 2.0

Prijs: € 4.100,00
(Inclusief cursusmateriaal, koffie, thee en lunch. Excl. omzetbelasting)

Overzicht

Inleiding

De frontoffice is het visitekaartje van de gemeente. Voor de inwoners is dit de toegang tot de gemeente. De frontoffice staat voor professionele en klantgerichte dienstverlening. Kernwaarden zijn kwaliteit, bereikbaarheid, service en snelheid. Dit vraagt kennis, kunde en een servicegerichte houding van iedere frontofficemedewerker.
Een positieve of een minder positieve ervaring die de klant heeft met een frontofficemedewerker heeft direct gevolg voor de beleving van de klant en het beeld dat hij van de gemeente heeft.

Doelgroep

Medewerkers frontoffice.
De opleiding is een must voor alle frontofficemedewerkers.

Resultaat

Tijdens deze opleiding leer je hoe alles in de gemeente georganiseerd is. Je leert over identiteit en brondocumenten en leert de Engelse begrippen in het vakgebied kennen. Je weet hoe de aanvraag en uitreiking van documenten als reisdocumenten of rijbewijzen werkt en beschikt over de essentiële kennis over geboorte, huwelijk en overlijden. Je weet wanneer je bepaalde informatie mag verstrekken en wanneer dit niet mag en weet hoe en wanneer er doorverwezen moet worden naar een collega.
Je kunt gesprekstechnieken toepassen en de regie houden over een gesprek. Je weet wat voor effect jouw communicatie heeft op de klant en kent de juridische kaders binnen het vakgebied van de frontofficemedewerker.

Studieprogramma

Programma

De opleiding bestaat uit 5 modules.
Module 2, 3 en 4 worden afgesloten met een vaardigheidstraining.

  1. Module 1:
    1. Hoe werkt de gemeente, in combinatie met Inleiding bestuursrecht (1 dag)
    2. Identiteit inclusief brondocumenten (2 dagen)
    3. Engels voor baliemedewerkers (1 dag)

  2. Module 2:
    1. Algemene module Burgerzaken (3 dagen)
    2. Gespreksvaardigheden (1 dag)

  3. Module 3:
    1. Documenten en Verzoeken (2 dagen)
    2. Vaardigheden 'balie' (1 dag)

  4. Module 4:
    1. Geboorte, huwelijk en overlijden (3 dagen)
    2. Vaardigheden 'telefoon' (1 dag)

  5. Module 5:
    1. Migratie (2 dagen)
    2. Vaardigheden 'werken in een juridische context' (1 dag)


Na afloop van alle modules ontvang je een certificaat van Segment bij 90% aanwezigheid.

Werkwijze

Een aantal trainingen worden ondersteund door e-learning. Het zogenaamde blended (gemengd) learning. Blended learning betekent zowel een e-learning als een groepsbijeenkomst met trainer(s). Theorie wordt afgewisseld met praktische oefeningen en casussen. Je kunt uiteraard kiezen of je een, enkele of alle modules wilt volgen.

Voorbereiding

De opstapcursus Burgerzaken is een goede voorbereiding op deze opleiding.

Bijzonderheden/opmerkingen

Na de Opleiding frontofficemedewerker 2.0 kunt u verder met het NVVB Diplomastelsel op mbo4-niveau.

Andere opzet voor deze cursus?
Geïnteresseerd in deze cursus, maar wilt u een andere opzet of inhoud? Neem contact met ons op.