'Niet lullen, maar poetsen' - van data naar relevante informatie!

Prijs: € 349,00
(Inclusief cursusmateriaal, koffie en thee. Excl. omzetbelasting)

Overzicht

Inleiding

Data, informatie, kennis en gedrag zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Deze onderdelen vormen een belangrijke schakel in business-intelligenceprocessen die organisaties helpen meer rendement te halen uit hun data.
.
Laat data transformeren tot informatie; informatie die leidt tot tevreden medewerkers en burgers. Data vormen de basis van informatie en kennis. Gegevens zijn bewerkte of onbewerkte signalen die een organisatie registreert voor allerlei doeleinden en die betekenis krijgen als ze op het juiste moment, in de juiste vorm, bij de juiste persoon geïnterpreteerd kunnen worden: data omgevormd tot relevante informatie.
.
Informatie die leidt tot nieuwe kennis en heldere inzichten over de organisatie, de burgers, gebeurtenissen, bedrijfsprocessen en de voortgang op operationele, tactische en strategische doelstellingen.
.
Deze transformatie van data naar informatie gaat niet vanzelf en systemen alléén zorgen niet voor een verbetering. Gerichte aandacht voor gedrag, structuur en cultuur in dit veranderingsproces is essentieel om volledige integratie van mens, organisatie en techniek effectief te maken.
.
In deze workshop maken we samen de ontdekkingstocht: van data, naar informatie, naar tevreden burgers.

Studieprogramma

Programma

In algemene zin: kennismaking, introductie op het onderwerp, en praktijkcasussen.

Werkwijze

We gaan interactief aan de slag en er is veel ruimte voor creativiteit, plezier en praktische hulpmiddelen.
.
Resultaat
Een beter bewustzijn van de kracht van data. Processen moeten zodanig worden ingericht dat wij data kunnen omzetten naar bruikbare informatie voor de organisatie en de burgers die we bedienen.
.
Doelgroep
Medewerkers, proces-analisten, teamleiders en functioneel beheerders.

Docenten

Arno van Burken

Bijzonderheden/opmerkingen

Tijdens het laatste VIAG-congres heeft Arno van Burken de workshop “Niet lullen maar poetsen” verzorgd, waarbij hij -met als voorbeeld het parkeerproces- heeft verduidelijkt en blootgelegd waar de verandermogelijkheden precies liggen om tot betere dienstverlening te komen. De workshop werd zeer goed gewaardeerd door de deelnemers.

Andere opzet voor deze cursus?
Geïnteresseerd in deze cursus, maar wilt u een andere opzet of inhoud? Neem contact met ons op.